برنج

قبل خرید برنج قهوه ای باید این 5 نکته بدونی!

خرید برنج قهوه ای

برنج قهوه ای چیست؟

برنج سبوس‌دار که اصطلاحا به برنج قهوه‌ای معروف است، یک غله کامل به حساب می‌آید. در این نوع برنج فقط پوسته خارجی حذف شده و درنتیجه خواص غذایی بدون تغییر می‌ماند؛ از این رو خرید برنج قهوه ای و اضافه کردن آن به رژیم غذایی از سوی کارشناسان تغذیه توصیه می‌شود.

در برنج سفید و جوانه غله، پوسته و سبوس به طور کامل برداشته می‌شود، اما در برنج قهوه‌ای تنها پوسته سخت غله برداشته شده و سبوس و جوانه برنج که سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد معدنی است، باقی می‌ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنج قهوه‌ای و روش استفاده از آن در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ارزش غذایی برنج قهوه‌ای:

برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید، شامل مواد مغذی بیشتری است. این نوع برنج یک غله کامل محسوب شده و خواص بسیاری دارد. این ماده غذایی ارزشمند حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات‌ پیچیده است؛ از این رو نیاز بدن به انرژی را تا حد زیادی تامین می‌کند.

این غلات چندین برابر برنج سفید فیبر دارد و کربوهیدرات‌های موجود در آن با سرعت کم‌تری جذب می‌شوند.

برنج قهوه‌ای کلسترول و سدیم ندارد و می‌تواند یک گزینه مناسب در برنامه غذایی افرادی باشد که رژیم دارند. این نوع برنج حاوی مقادیر زیادی کالری، کربوهیدرات، فیبر، چربی، پروتئین، پیریدوکسین، تیامین، نیاسین، آهن، منیزیم، اسید پانتوتنیک، فسفر، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. این ماده غذایی مقوی همچنین منبع مناسبی برای پتاسیم، کلسیم و ریبوفلاوین محسوب می‌شود.

خرید برنج قهوه ای و استفاده روزانه از این ماده برای حفظ سلامتی بدن بسیار مفید است؛ زیرا این غله منگنز زیادی دارد. منگنز باعث رشد استخوان، تنظیم قند خون و التیام انواع زخم می‌شود.

منگنز عنصری است که بین مردم کمتر شناخته شده است، اما کمبود آن می‌تواند سبب ناباروری و بسیاری از مشکلات دیگر شود. مصرف برنج قهوه‌ای نیاز بدن به این ماده را تامین کرده و سلامت ما را نیز تضمین می‌کند.

فروش خرد و عمده برنج و چای گیلان

خواص برنج قهوه‌ای

دانستن خواص برنج قهوه‌ای پیش از خرید!

امروزه به دلیل بالا رفتن سطح سواد مردم و آشنایی آن‌ها با ارزش غذایی این غله، خرید برنج قهوه ای رواج بسیاری پیدا کرده است. این ماده غذایی خواص بی‌شماری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنج قهوه‌ای از افزایش وزن پیشگیری می‌کند و استفاده از آن برای افرادی که از چاقی رنج می‌برند، توصیه می‌شود.
  • این ماده غذایی مانع از پیشرفت امراضی نظیر دیابت می‌شود.
  • برنج قهوه‌ای به تنظیم فشار خون کمک کرده و از بالا رفتن آن جلوگیری می‌کند.
  • مصرف این غله به رشد استخوان و سلامت آن کمک شایانی می‌کند و مصرف آن برای کودکان بسیار مفید است.
  • برنج قهوه‌ای به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان، از امراض خطرناکی مانند سرطان روده و سرطان سینه پیشگیری کرده و عملکرد سیستم گوارش بدن را تقویت می‌کند.
  • درمان بی‌خوابی و ناراحتی‌های عصبی نیز از دیگر خواص این ماده غذایی خوش‌طعم و مغذی است.

خواص برنج قهوه ای

خواص برنج قهوه‌ای برای مصرف‌کننده

چرا باید برنج قهوه‌ای بخریم؟

برنج قهوه‌ای یک محصول کشاورزی باارزش و مفید است که خاصیت غذایی فراوانی دارد. در بعضی از مناطق ایران این غله هنوز ناشناخته است، اما حالا زمان آن رسیده که به دلیل مزایای فراوان، حتما در رژیم غذایی گنجانده شود.

مصرف برنج قهوه‌ای برای افراد مبتلا به فشار خون بالا و دیابت بسیار مفید است و از پیشرفت بیماری آن‌ها ممانعت می‌کند.

خرید برنج قهوه ای در بین ورزشکاران بسیار رایج است؛ زیرا از اضافه وزن و چاقی پیشگیری می‌کند. افرادی که از رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنند، با استفاده از این غله، غذاهای خوش‌طعمی همچون پودینگ، سالاد و غیره درست می‌کنند.

این برنج را می‌توان همانند برنج سفید با انواع مواد گوشتی مثل مرغ و ماهیچه سرو کرد، البته ارزش غذایی آن خیلی بیشتر از برنج سفید است.

خرید برنج قهوه ای

مصارف گوناگون برنج قهوه‌ای

نحوه پخت برنج قهوه‌ای:

به دلیل این‌که برنج قهوه‌ای در مقایسه با برنج سفید سبوس زیادتری دارد، برای پخت آن باید زمان بیشتری درنظر گرفته شود. بهتر است که برنج از قبل مقداری در آب خیسانده شود.

هنگام دم کردن آن، به ازای هر پیمانه برنج، حدود دو پیمانه آب اضافه کنید و آن را حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی شعله قرار دهید.

بهتر است که برای دم کردن این نوع برنج از روش آبکش کردن استفاده نشود؛ چون با این کار مقدار زیادی از مواد غذایی غله از بین می‌رود.

ورزشکارها و افرادی که عادت به مصرف غذاهای سالم دارند، معمولا برنج قهوه‌ای را به روش کته دم می‌کنند. کته برنج قهوه‌ای ضمن این‌که تمام مواد غذایی را حفظ می‌کند، از طعم مطلوبی نیز برخوردار است.

پخت برنج قهوه ای

پخت برنج قهوه‌ای بدون آبکشی

روش‌های خرید برنج قهوه ای:

با توجه به مصرف روزافزون برنج قهوه‌ای، علاوه بر روش‌های خرید سنتی، امروزه امکان تهیه این غلات به صورت آنلاین نیز وجود دارد. برای خرید برنج قهوه ای می‌توانید به سایت تحفه گیلان مراجعه کنید.

قیمت برنج قهوه ای در این فروشگاه اینترنتی به دلیل ارتباط مستقیم با کشاورز بسیار مناسب است و شما می‌توانید این ماده غذایی خوش‌مزه و مغذی را زیر قیمت بازار ، با کیفیت مطلوب و بدون واسطه خریداری کنید.

در خرید آنلاین نیازی به مراجعه حضوری به مراکز خرید برنج ندارید و تنها با چند کلیک و در زمانی بسیار کوتاه، برنج قهوه‌ای را سفارش داده و از خواص بی‌شمار آن بهره‌مند می‌شوید.

علاوه بر این محصولات عرضه شده در تحفه گیلان کاملا سورت شده هستند، به این معنی که توسط دستگاه مخصوص دانه‌های غلات بررسی شده و کلیه ضایعات از آن جدا می‌شود؛ درنتیجه پس از خرید برنج قهوه ای از این فروشگاه نیازی به پاک کردن آن نخواهید داشت.

نتیجه‌گیری:

اگر می‌خواهید تغذیه‌ای سالم داشته باشید، بهتر است برنج قهوه‌ای را به برنامه غذایی خود اضافه کنید؛ زیرا این ماده نسبت به برنج سفید از هر لحاظ برتری دارد.

برنج قهوه‌ای حاوی آنتی‌اکسیدان‌، ویتامین‌ها، فلاونوئیدها و بسیاری از مواد مغذی دیگر است و سلامتی بدن را حفظ کرده و از بروز بیماری‌های قلبی و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

فروشگاه اینترنتی تحفه گیلان فروش برنج قهوه ای ایرانی را با قیمت‌های مقرون‌ به‌ صرفه انجام می‌دهد تا مردم در سراسر ایران بتوانند به این غله مغذی دسترسی داشته باشند و آن را به شیوه‌ای راحت و آسان تهیه کنند.

برنج قهوه‌ای ارائه شده در این فروشگاه در شرایط صددرصد بهداشتی تولید و بسته بندی می‌شود و از هر نوع آلودگی به دور است، پس با خیال راحت می‌توانید همین الان برای خرید برنج قهوه ای اقدام کنید.

دیدگاهی در مورد “قبل خرید برنج قهوه ای باید این 5 نکته بدونی!

  1. توکلی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    آیا همه‌ی محصولات شما فاقد گلوتن هستند مخصوصا برنج قهوه ای و آرد برنج ؟؟
    منظور اینکه حتی در بسته بندی و فراوری با گلوتن آلوده نشده اند؟؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام ممنون
      بله تمامی محصولاتمون اعم از برنج هاشمی و صدری، قهوه ای و… فاقد گلوتن هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *