برنج

نکات کلیدی قبل از خرید برنج ایرانی باید بدانید!

خرید برنج های ایرانی ارگانیک

برنج یکی از مهم‌ترین غلات دنیا است. این محصول پایۀ غذای حدود نیمی از  ملت‌ها و مردم جهان را تشکیل می‌دهد و علاوه بر تأمین انرژی برای بدن، خواص فراوانی هم دارد. یکی از انواع مرغوب برنج، برنج ایرانی است.

 

اگر دوست دارید بیشتر در مورد برنج ایرانی بدانید یا به دنبال خرید برنج ایرانی باکیفیت هستید به خواندن ادامه دهید.

 

برنج یکی از مهم‌ترین غلات دنیا است. این محصول پایۀ غذای حدود نیمی از  ملت‌ها و مردم جهان را تشکیل می‌دهد و علاوه بر تأمین انرژی برای بدن، خواص فراوانی هم دارد. یکی از انواع مرغوب برنج، برنج ایرانی است. اگر دوست دارید بیشتر در مورد برنج ایرانی بدانید یا به دنبال خرید برنج ایرانی باکیفیت هستید به خواندن ادامه دهید.

 

انواع برنج ایرانی:

برنج ایرانی را باتوجه‌ به منطقۀ کشت آن می‌توان به انواع زیر تقسیم کرد. هر مورد از برنج‌های معرفی‌شده ویژگی خاصی دارد که لازم است موردتوجه قرار گیرد. ویژگی‌های شاخص این برنج‌ها را در مقابل آن بیان کرده‌ایم:

 

  • برنج شمال:    یکی از بهترین برنج‌های ایران، برنج‌های منطقۀ شمال ایران است. این نوع برنج – که عمدتاً در استان‌های گیلان و مازندران کشت می‌شود – خود انواعی دارد و از این جمله می‌توان به برنج، برنج عنبربو، هاشمی، گرده و برنج حسنی اشاره کرد.

یکی از انواع مرغوب برنج  ایرانی که در شمال کشت می‌شود، برنج هاشمی است. این برنج در نواحی جلگه‌ای استان گیلان کشت می‌شود و دانه‌های درشتی دارد.
مشخصۀ بارز این نوع برنج، میزان بالای ری آن است. یکی دیگر از برنج‌های شمال که حتماً نام آن را شنیده‌اید برنج طارم است. این برنج بسیار خوش‌طعم است و عطر خوبی دارد.
  • برنج خوزستان:   برنج خوزستان که در ایلام هم کشت می‌شود با نام برنج عنبربو مشهور است. مشخصۀ بارز این نوع برنج اندازۀ کوتاه دانه‌ها و عطر و بوی خوب آن است.

  • برنج اصفهان   : این نوع برنج بیشتر در منطقۀ اصفهان و لنجان کشت می‌شود و با نام برنج لنجان معروف است.

خرید برنج ایرانی ارگانیک

برنج ایرانی به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شود.

 

قیمت برنج ایرانی

قیمت برنج ایرانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عواملی که در خرید برنج ایرانی و قیمت آن تأثیرگذار هستند عبارت‌اند از :

منطقۀ کشت  ،  نوع برنج  ،  کیفیت برنج   و  نوع بذر آن.

 

همان‌طور که گفته شد برنج ایرانی انواع مختلفی دارد و هر مدل از این برنج‌ها قیمت خود را دارد. شما می‌توانید برای خرید برنج ایرانی و آگاهی از قیمت دقیق هر مدل، نگاهی به فروشگاه اینترنتی تحفۀ گیلان بیندازید.

 

قیمت برنج‌هایی که کمتر کشت می‌شوند و کیفیت بالاتری دارند از سایر برنج‌ها بیشتر است.

از میان برنج‌های ایرانی معمولاً قیمت برنج طارم، هاشمی، صدری و کشت دوم از سایر برنج‌ها بیشتر است. علت این امر را هم باید در عوامل گفته‌شده جستجو کرد.

 

ازاین‌گذشته معمولاً این نوع برنج‌ها میزان ری بالاتری دارند و در هر منطقه‌ای هم کشت نمی‌شوند.

 

خرید برنج های ایرانی ارگانیکبرنج مرغوب خشک، نیمه بلوری و سخت است.

 

خرید برنج ایرانی ارزان

هنگام خرید برنج ایرانی به دلیل تنوع بالای این محصول معمولاً انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید. هرکدام از انواع برنج ایرانی قیمت خود را دارند؛

 

مثلاً قیمت برنج طارم و هاشمی از سایر برنج‌ها بیشتر است.

اگر به دنبال خرید برنج ارزان هستید می‌توانید آن را از فروشگاه اینترنتی تحفۀ گیلان تهیه کنید.

 

انواع برنج ایرانی با قیمت‌های گوناگون را در این سایت پیدا خواهید کرد.

 

بسیاری از برنج‌هایی که در بازار با عنوان برنج ایرانی فروخته می‌شوند، تقلبی و در اصل، برنج خارجی هستند. این برنج‌ها به علت شباهت به برنج ایرانی معمولاً به خریداران کم‌تجربه‌تر فروخته می‌شوند.

 

به همین خاطر بهتر است برای خرید برنج ایرانی از فروشگاه‌های معتبر استفاده کنید و ویژگی‌های برنج ایرانی را یاد بگیرید تا بتوانید در تشخیص برنج مرغوب، بهتر عمل کنید.

 

خرید انواع برنج ایرانی ارگانیک

برنج ایرانی به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود.

 

در خرید برنج ایرانی به چه خصوصیاتی توجه کنیم؟

تشخیص برنج مرغوب از غیر مرغوب همیشه ساده نیست اما با رعایت چند نکته می‌توان تاحدی اصالت و کیفیت برنج را تشخیص داد.

 

برنج مرغوب انباری معمولاً خشک و سخت است. برنجی که مدتی از برداشت آن گذشته باشد خشک‌‌تر است و به همین خاطر هنگام پخت بیشتری دارد.

 

منظور از سخت بودن این است که اگر دانۀ برنج را زیر دندان خود امتحان کنید به‌راحتی خرد و پودر نمی‌شود.

از دیگر ویژگی برنج مرغوب می‌توان به شکل  شیشه‌مانند آن اشاره کرد. برنج باکیفیت دانه‌های نیمه بلوری دارد و خیلی کدر نیست.

 

اگر عطر برنج برایتان اولویت است هنگام خرید می‌توانید خوش‌عطری آن را با بو کردن یک مشت از آن امتحان کنید.

 

برنج مرغوب، یکدست است و اگر برنجی یکدست نباشد (یعنی از دانه‌های مختلف کوتاه و بلند، سفید و کرمی، تشکیل شده باشد) به‌احتمال زیاد نامرغوب و مخلوط از چند نوع برنج با کیفیت پایین است.

 

برای اطمینان از طعم خوب برنج می‌توانید چند دانه از آن را بچشید یا آن را بجوید تا از کیفیت آن آگاه شوید.

 

در پایان بهتر است مقداری از برنج را ابتدا به‌عنوان نمونه بپزید و سپس در صورت رضایت از پخت و طعم آن برنج را در اندازۀ بیشتر تهیه کنید و از همان ابتدا برنجی که آن را امتحان نکرده‌اید در مقیاس بزرگ نخرید.

 

عطر و بو برنج ایرانی ارگانیک

برنج ایرانی در طعم‌ها و رنگ‌های گوناگون وجود دارد.

تحفۀ گیلان، عرضه‌کنندۀ برنج ایرانی درجه یک

تحفۀ گیلان، فروشگاه اینترنتی برنج ایرانی است. این سایت، عرضه‌کنندۀ انواع برنج ایرانی و برنج مرغوب شمال با بسته‌بندی‌های گوناگون است.

اگر دوست دارید بیشتر در مورد خرید برنج ایرانی و انواع برنج‌های ایرانی و شمالی بدانید می‌توانید از این سایت بازدید کنید.

 تحفۀ گیلان با بیش از نیم قرن سابقه در عرضۀ انواع برنج ایرانی، آمادۀ ارائۀ بهترین و مرغوب‌ترین برنج ایرانی به مصرف‌کنندگان سراسر کشور است.

 
 
 
کلام آخر

یکی از غلات مصرفی عمدۀ مردم جهان برنج است. این محصول انواع گوناگونی دارد که از آن جمله می‌توان به برنج ایرانی اشاره کرد. برنج ایرانی خود به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شود.  هر دسته ویژگی خاصی دارد که بهتر است هنگام خرید برنج ایرانی به آن توجه شود.

 

برنج‌های شمال ایران (برنج طارم، هاشمی و …) به دلیل مرغوبیتی که دارند از محبوب‌ترین برنج‌های ایرانی محسوب می‌شوند. خصوصیت این دسته از برنج‌های ایرانی، عطر و طعم خوب و ری بالای آن‌ها است.

 

بهتر است برنج ایرانی را از فروشنده‌ای معتبر تهیه کنید تا از اصالت آن اطمینان داشته باشید. بسیاری از برنج‌هایی که با برچسب برنج ایرانی عرضه می‌شوند در اصل خارجی هستند و کیفیت لازم را ندارند. برنج مرغوب خشک، نیمه بلوری و سخت است و مخلوطی از برنج‌های گوناگون نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *